Málna Lekvár Mag Nélkül

Csernobil Hbo Trailer

A történelmi hitelesség kárára.

  1. Az oroszok végre szembenéznek Csernobillal? – Csernobil 1986 kritika
  2. Erősítik a tudományos életet a GFE gyulai karán - Hírnavigátor

Az oroszok végre szembenéznek Csernobillal? – Csernobil 1986 kritika

Ezeknek adott terepet az HBO sorozatára készült válasz-széria, melyben a 4-es blokk reaktorát a CIA beépített emberei röpítik a levegőbe. A minden valóságalapot nélkülöző konteót még az orosz közönség sem fogadta túl jól, a nyugati országok nézőit pedig már az előzetes is megmosolyogtatta. Oroszország azonban továbbra is úgy vélte, hogy a csernobili események még mindig nincsenek megfelelően elmesélve. Danila Kozlovsky a Netflix égisze alatt 2021-ben készítette el egészestés játékfilmjét, a Csernobil 1986 -ot, amelyből a csernobili búvárok fikciós történetét ismerhetjük meg. További érdekesség, hogy a filmet részben Magyarországon forgatták. Az orosz filmesek már régóta bizonyították, hogy látványteremtésben bizony semmi szégyellnivalójuk nincsen amerikai kollégáikhoz képest. A Csernobil 1986 film több beállítása is szemkápráztató módon jeleníti meg az egykori Vlagyimir Iljics Lenin névre hallgató erőművet, a baleset során lángokban álló, 4-es blokk pokolbeli látványt nyújt. Ugyanakkor a film fényképezése és fényelése szemmel láthatóan sokkal világosabb, fénytelibb, mint az HBO-s sorozat esetében, ami igyekezett a Szovjetuniót egy komor, sötét, nyomasztó országnak ábrázolni.
  1. City camping tiszafüred
  2. Zöldkagyló kapszula mellékhatásai
  3. Spotter ponthegesztő ár érték
  4. Megjött az orosz Csernobil trailere, amit azóta már töröltek is

Erősítik a tudományos életet a GFE gyulai karán - Hírnavigátor

6 vagy 15 ezer röntgent mért-e a doziméter stb. A készítők számára a leglényegesebb az orosz, illetve szovjet nép áldozathozatalának, hősiességének és kitartásának ábrázolása volt, amit egyébként kár lenne elvitatni azoktól a likvidátoroktól, akik életüket és egészségüket tették kockára a radioaktív pokolban. Csernobil azonban nem Pompeii volt. Nem egy előjelezhetetlen vulkánkitörés sújtotta a szovjet népet, hanem egy, a vezetésből fakadó emberi mulasztás, melynek felelősségével még a mai Oroszország sem kíván őszintén szembenézni. Mintha csak azt mondanák, hogy jöhet eső, jöhet hó – vagy radioaktív hamu – az orosz nemzet mindennel megbirkózik. Mindennek ellenére érdemes próbát tenni a keleti filmes kollégák vállalásával, de a pátoszos szerelmen és hősiességen túl nem ismerjük meg mélységében a csernobili rettenetet. Lenin úgy vélte, minden művészeti ág közül a film a legfontosabb a szocialista forradalom számára. Nos, úgy tűnik, hogy az orosz állami apparátus mai napig hallgat egykori elődjére és jól ismeri a mozgóképben rejlő propagandaerőt.